woensdag 17 februari 2010

Vliegensvlug na het Chinese buffet volgde het toetje: pannenkoeken - het was immers pancake day!

Pancake day is het Engelse equivalent van carnaval. Shrove Tuesday, Fat Tuesday, Mardi Gras, Vastenavond, Vastelaovend, Pancake day; hoe je het ook wilt noemen, het viel dit jaar tegelijk met het Chinees Nieuwjaar: gisteren.

Het international office van de universiteit had een feestavond georganiseerd ter gelegenheid van het Chinees Nieuwjaar. Ik ging er naartoe met mijn collega's Maria, Andrea, Natalia, Irina en Iustina. Bij aankomst kregen we een vel papier met alle Chinese sterrenbeelden en de opdracht om zo snel mogelijk iemand te vinden voor ieder sterrenbeeld.

Zoals jullie weten ben ik meestal vrij fanatiek met spelletjes maar nu waren Andrea en Iustina al aan het rondrennen door de zaal voor ik er erg in had. Na minder dan tien minuten hadden ze de bingo voltooid - helaas was iemand ze net voor en wonnen ze de tweede prijs (chocolademunten). Er werd lekker Chinees eten geserveerd en ondertussen konden we meedoen met een kennisquiz: twaalf multiple-choice vragen over dieren uit de Chinese dierenriem. Dankzij Google via Natalia's telefoon behaalden 'the Russians' een glansrijke overwinning (de prijs: een zak gummibeertjes).

Vliegensvlug na het Chinese buffet volgde het toetje: pannenkoeken - het was immers pancake day! Met gebakken banaan smaakten de pannenkoeken erg goed. Ondertussen werden we vermaakt door een dansende draak, een Chinese goochelaar en Chinese acrobaten. Aan het einde van al deze festiviteiten vond een wedstrijd pancake tossing plaats. Avondvullend? Nee hoor, om acht uur stonden we allemaal weer buiten! Maar leuk was het wel.

















Mijn fortune cookie: "you will get a promotion"

Voor de snelle lezers die dit bericht lazen voordat de foto erbij stond heb ik een geweldige Friends-scène bijgevoegd die ik voorbij zag komen op een van onze dvd's: Monica en Ross doen the Routine. Petra en ik lagen tijdens de laatste Friends-marathon rollend van het lachen op de grond terwijl Paul en Jelka deze choreografie exact nadeden.

2 opmerkingen:

  1. Ten eerste. Ik vind dat jij voorlopig even door het leven moet als 'Suzanna'. Dat past veel beter in het rijtje.
    Ten tweede. Ik had - heel graag - Paul de routine zien doen.

    BeantwoordenVerwijderen