woensdag 16 maart 2011

Wolverhampton, Birmingham en Stratford-upon-Avon

Afgelopen vrijdag en zaterdag waren Eus en Jan-Willem hier. Ze hadden vijf dagen Engeland geboekt, waarvan twee dagen bij mij in Wolverhampton. Ik nam ze mee naar een aantal van mijn favoriete plaatsen: in Wolverhampton waren dat de kerk, de art gallery (waar een interessante tentoonstelling over de jaren 60 was), het winkelcentrum en de Costa Coffee. 's Avonds maakte ik couscous met pompoen en paddenstoelen, met daarbij een Wolverhamptons biertje.

Op zaterdag namen we de trein naar Birmingham, waar we eerst koffie dronken bij de Costa in de Waterstones. We maakten een wandeling langs de canals, en aten een broodje (Veggie Delite/Meatball sub) bij de Subway. Daarna namen we de trein naar Stratford-upon-Avon. Ik was daar vorig jaar met Paul geweest; in de vroege voorjaar is het er aangenaam toeven omdat het massatoerisme dan nog niet gearriveerd is. Het museum in het geboortehuis van Shakespeare was alsvanouds goed, en dit keer was ook de kerk open waar Shakespeare gedoopt is.

Terug in Wolverhampton aten we bij het goede Thaise restaurant waar ik eerder met Prof. Mitkov was geweest. Daarna gingen ze naar hun hotel, en ik naar huis, waar ik met mijn huisgenoten een zombie-film keek die zo slecht was dat hij weer goed was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten