vrijdag 5 februari 2010

Als ik rond half elf thee ga zetten in het grote kantoor hiernaast dan is de kans groot dat pas één bureau bezet is

Mijn Nijmeegse collega Loes is voor twee maanden in Newcastle en schrijft op haar weblog: "Zogezegd pas ik me aan aan het werkritme van de andere aio's hier en die beginnen zeker niet voor half 10. En dat is eigenlijk nog aan de vroege kant." Hier is dat niet anders. Ik was dat al gewend van mijn tijd op de UvA: ook daar begonnen alle onderzoekers laat en werkten lang door.

Hier in Wolverhampton heb ik het geluk dat ik in de 'vroege kamer' zit: Naveed, Erin en ik beginnen alle drie voor negen uur; Maria en Lucia zijn er ook meestal wel voor tien uur. Als ik rond half elf thee ga zetten in het grote kantoor hiernaast, waar acht collega's werken, dan is de kans groot dat pas één bureau bezet is. Om half zeven is Naveed de eerste die naar huis gaat; ik volg meestal rond zeven uur. Op de dagen dat Prof. Mitkov hier is werken zelfs de secretaresses tot na zeven uur. Gelukkig voor hen is dat maar twee of drie dagen per week.

Op woensdag- of donderdagochtend ga ik hardlopen voordat ik naar mijn werk ga. Ik heb een goed rondje van 5,6 km uitgezet vanaf mijn huis. Vorig weekend heb ik dat voor het eerst boven de 10 km/u gelopen. Deze week ben ik naar het sportcentrum geweest om een sportkaart te kopen voor de pilates- en aerobicslessen. De campus hier in de stad heeft maar weinig sportmogelijkheden: er zijn twee tijdstippen per week waarop ik pilates kan doen. Aanstaande dinsdag ga ik voor het eerst, misschien samen met mijn collega's Maria en Natalia.

Omdat ik weet dat sommige van mijn vaste lezers nooit naar Radio 3 luisteren, heb ik ook enkele suggesties voor het Radio 2-publiek van de Engelse radio geplukt: Mumford & Sons - The Cave vind ik zelf erg mooi; ik zing het graag op weg naar mijn werk. Wat vermoedelijk niet snel op de Nederlandse radio te horen zal zijn is de cover van Don't Stop Believin' van de Glee Cast. Glee is een Amerikaanse musical-serie op televisie waarin regelmatig covers van bekende nummers te horen zijn. Ik heb het nog nooit gezien maar er is veel over te doen op de radio. Dit deuntje blijft bijzonder goed hangen in je hoofd.

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de muziek namens een radio 2 luisteraar. Klinkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik luister zelden naar de radio, maar M&S ken ik wel... Heb je de rest van het album ook al gehoord? Vooral 'White blank page' is een erg mooi nummer.

    Groetjes,

    Max

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Suzan,

    Je bent lekker bezig daar! Ook met hardlopen, wat goed je rondje boven de 10km/h! Hoe was het weekend met Paul? Even afkicken nu, maar vier weken vliegen voorbij als je zo druk bent!

    Groetjes,
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen