zondag 31 januari 2010

Zoveel mogelijk werden er Spaanse klanken gedraaid, waarbij de Macarena, La Camisa Negra en Jody Bernal niet mochten ontbreken.

In november gingen we met een groep dames van Philharmonie Gelre jurken passen bij Dream Dresses in Arnhem. Lisette werkt daar en had voorgesteld dat we onszelf voor ons grote concert in Musis Sacrum in het nieuw zouden steken. Ik kocht een lief zwart jurkje van kreukelstof met bloemen erop. Het concert was een groot succes en ik verwachtte mijn jurk in de kast te hangen voor de rest van het jaar. Totdat ik uitgenodigd werd voor een Andalusisch themafeest bij mijn collega Cristina, die afscheid nam van Wolverhampton. Dit was de perfecte gelegenheid om de jurk weer te dragen!

Toen ik vorige week in Nijmegen was, vouwde ik de jurk inclusief panty en bolero in mijn laptoptas. Mijn zwarte schoenen pasten er helaas niet meer bij. Terug in Wolverhampton zag ik dat Georgiana, de Roemeense van wie ik dit appartement huur, de perfecte zwarte schoenen voor onder mijn jurk in haar kast had staan. Ik paste ze aan en ze zaten als gegoten. Ik mailde haar en haar antwoord was: "Sure you can borrow the black shoes for the party, it's no problem."

En dus toog ik gisteren naar het feestje. Cristina woont, samen met mijn andere collega Irina, in het huis naast dat van Natalia. Dat is maar een kwartier lopen van waar ik woon maar aangezien het vroor, trok ik mijn trainingsbroek over mijn panty aan. Dat was ook een veilig idee in een buurt die door de locals wordt omschreven als enigszins dodgy omdat er veel buitenlanders wonen. Eerlijk gezegd is mijn grootste angst hier nog altijd dat ik mijn huissleutels verlies en niet dat ik word lastiggevallen door een boomlange neger of een man in een djellaba, maar dat terzijde.

De sfeer op het feest was fantastisch. Er waren Spanjaarden, Roemenen, Bulgaren, de Russische Natalia en ik. Er werd een MacBook op de stereo aangesloten en een voor een zochten wij onze favoriete muziek op YouTube. Zoveel mogelijk werden er Spaanse klanken gedraaid, waarbij de Macarena, La Camisa Negra en Jody Bernal niet mochten ontbreken. Maar ook het Roemeense Dragostea Din Tei kwam voorbij en de inmiddels onvermijdelijke Lady Gaga. Tijdens het dansen in de kleine woonkamer mocht ik verschillende complimenten over mijn jurk in ontvangst nemen.

Mijn collega Constantin vergezelde me op de terugweg naar mijn appartement en ik was mijn huissleutels niet verloren.

(zodra de foto's van het feest op Facebook zijn verschenen zal ik er een bij dit bericht plaatsen)

1 opmerking:

  1. Ben benieuwd wanneer ik mijn zwarte PhG-jurk weer eens aankan... Zouden ze in Rotterdam ook galajurken dragen tijdens concerten? (Denk dat ik dan beter ook een joggingbroek aan kan doen, daar in de grote stad...)

    Goed om te lezen dat het je zo goed bevalt daar, veel plezier nog de komende maanden!

    Nelette

    BeantwoordenVerwijderen