donderdag 21 januari 2010

"Het leek me goed dat je je Nederlandse hobby's ook in Engeland voort kan zetten"

Annemieke stuurde me eergisteren een link naar een bericht met honderden reacties op de Gelderlander-site met daarbij de opmerking "Het leek me goed dat je je Nederlandse hobby's ook in Engeland voort kan zetten". Daarmee doelde ze natuurlijk op mijn gewoonte om alles wat er in de media en op weblogs gebeurt gedurende de hele dag nauwgezet te volgen, waarbij mijn steeds terugkerende verbazing over de kortzichtige reaguurders van de Gelderlander een van mijn stokpaardjes is.

Nog meer dan aan de Nederlandse nieuws- en blogsites ben ik gehecht aan de radio. Ik luister de hele dag naar de radio, en dan het liefst naar een mix van muziek, nieuws en rare spelletjes. In Nederland wordt die combinatie uitstekend verzorgd door 3FM; hier in Engeland door BBC Radio 1. De zenders lijken erg op elkaar, niet alleen de muziek die ze draaien maar ook de DJ's en zelfs de jingles!

's Morgens luister ik altijd naar de Chris Moyles show. Zijn goedemorgen-jingle lijkt erg op Stenders' lunch-jingle "Het feest kan weer beginnen, laat jezelf lekker gaan. Een hele, hele, hele goedemiddag!" Ik heb hier geen televisie maar dankzij Radio 1 blijf ik prima op de hoogte van wat Engeland zo'n beetje bezig houdt: Haïti natuurlijk, sneeuw en regen, voetbal, drankmisbruik, de Bafta TV awards en de BRIT music awards.

Een paar dagen geleden schreef ik dat ik dacht dat "Starstrukk" van 3Oh!3 ft. Katy Perry het nog wel zou gaan maken in Nederland. Van Paul begreep ik dat dat lied inmiddels al in de top 50 staat. Daarom heb ik hierbij een paar nieuwe suggesties:

Het is eigenlijk niet mijn genre maar "One Life Stand" van Hot Chip is wel erg goed. Om heel vrolijk van te worden: Paolo Nutini met "10/10". Natuurlijk mag niet ontbreken: Lady Gaga met "Bad Romance" maar die kennen jullie ongetwijfeld al. "Where We Belong" van Lostprophets is niet zo origineel maar dat verhoogt juist de hitpotentie, toch?

Tot slot: "Cousins" van Vampire Weekend is heel fijn en heeft een mooie clip:

1 opmerking: