zondag 17 januari 2010

Natalia werd gefeliciteerd in het Lets, Russisch, Bulgaars, Indiaas, Nederlands en Spaans

De afgelopen week had ik nog niet kunnen hardlopen. Er lag de eerste paar dagen veel sneeuw en toen die ging smelten werden de trottoirs spekglad (er wordt niet gestrooid of geveegd). Gisteren was een goed moment om de omgeving te verkennen. Ik woon 200 meter van een groot stadspark en het grootste rondje daarin is goed voor 10 minuten joggen. De omliggende straten zijn goed verlicht en dus geschikt voor doordeweekse trainingen in het donker.

's Middags ging ik wat boodschappen doen in het centrum van Wolverhampton. Zoals ik al eerder schreef is de stad niet erg bezienswaardig maar je voelt je er snel thuis. Het winkelcentrum is vergelijkbaar met dat van Nijmegen: overzichtelijk en je kunt er alles kopen. Bij Waterstones kocht ik een boek (Fingersmith van Susan Waters) voor mijn collega Natalia, die gisteravond haar verjaardag vierde. Een vel inpakpapier kocht ik voor 15p bij de kantoorboekhandel.

Daarna scoorde ik bij TK MAXX een hippe portemonnee voor £5 (de rits van mijn portemonnee had het vrijdag definitief begeven) en voor £10 een mooie tas waar mijn klarinet in past samen met mijn bladmuziek en lessenaar. De supermarkt in het centrum is een TESCO (onze favoriet tijdens vakanties in Engeland). Deze super beslaat ongeveer een tiende van de oppervlakte van ASDA maar verkoopt toch alle producten die ik dit weekend wilde inslaan.

Het verjaardagsfeestje van Natalia was bij haar thuis, ongeveer een kwartier lopen hiervandaan, in een internationale wijk (afgaand op het aantal kebabzaken, Indische afhaalrestaurants en Poolse supermarkten). Het feestje was ook internationaal: Natalia werd gefeliciteerd in het Lets, Russisch, Bulgaars, Indiaas, Nederlands en Spaans, en toegezongen in het Engels. De Russen dronken Wodka, de anderen port of Sangria.

Ik had vooraf wat gegeten omdat ik niet wist of er voldoende vleesloze opties zouden zijn maar dat bleek achteraf niet nodig geweest: er waren hartige taarten met kool en champignons, pannenkoeken met zure room en kaas, gevulde paprika's en Russische salade (foto). Omdat er veel mensen waren die elkaar niet of pas kort kennen, had Natalia een aantal spelletjes voorbereid in de categorie hints en pictionary. Daarna ging de muziek (Lady Gaga en veel jaren 90-klassiekers) harder en is het - af te lezen aan de updates op facebook - nog erg laat geworden.

















(foto: Miranda Chong)

1 opmerking:

  1. hmm, klinkt goed zo'n internationaal feestje. En zo'n afwisseling qua vega-eten. Is het engelse eten trouwens ook lekker?

    Zo te lezen ben je nog steeds in de hardloop-mood, keep on going!

    BeantwoordenVerwijderen