zaterdag 13 maart 2010

Nu ik wekenlang alleen pints (475 ml) heb gezien, vind ik een Hoegaarden-glas al erg klein.

De pub waar ik met collega's soms op vrijdag naartoe ga, Hogs Head, serveert wit brood met boter bij de Fish & Chips. Volgens Alex, de man van mijn collega Alison, is dat omdat sommige mensen hun friet graag tussen beboterd witbrood eten. Hijzelf bijvoorbeeld.

Alex woont al zijn hele leven in Wolverhampton."Wolverhampton is beroemd hoor," zei hij. "Ja, vanwege de Wolves," reageerde ik, "of bedoel je de stoplichten?" Hij bedoelde inderdaad de stoplichten. Wolverhampton was in 1925 de eerste stad in het Verenigd Koninkrijk met elektrische stoplichten (het bewijs). In de periode dat Alex bij de gemeente werkte werden de palen zwart en wit geverfd om dit historische feit te herinneren.

De andere pub in Wolverhampton waar ik wel eens kom, is de Roebuck. Hier ga ik op donderdagavond na de repetitie vaak wat drinken met mijn muziekvrienden. Afgelopen donderdag bestelde ik een halve pint omdat Laura en ik op tijd naar huis zouden gaan. Toen het kleine glas voor me stond, zei ik tegen Tom: "Wat een schattig klein glaasje is dit, vind je niet?" Waarop hij antwoordde: "Zijn de bierglazen in Nederland niet allemaal zo klein?" Hij had gelijk. Nu ik wekenlang alleen pints (475 ml) heb gezien, vind ik een Hoegaarden-glas al erg klein.

Wat ik verder geleerd heb donderdag is dat chips met 'grilled steak'-smaak suitable for vegetarians zijn, dat vouwwagens (trailer tents) ook in Engeland bestaan en wat een yard of ale is: iets heel anders dan een meter bier.

















Princess Square in Wolverhampton, waar de eerste elektrische stoplichten van de UK stonden.

1 opmerking:

  1. yard of ale is dan wel geen meter bier maar toch veel bier. Helemaal als je in het quiness Book of records wil komen. Dan moet je het in minder dan 5 sec opdrinken zo lees ik. Hoe smaakt het Engelse bier eigenlijk? Roebuck ziet er schattig uit.Echt engels

    BeantwoordenVerwijderen