vrijdag 26 maart 2010

Wie denkt dat oudere Britten conservatief en bekrompen zijn, heeft deze Sheila nog niet ontmoet

Het zijn roerige tijden bij de West Midlands Concert Band. Gisteren werd bekend dat de dirigent is opgestapt. Er deden zich meteen allerlei verhalen de ronde, waarvan de meeste me wel waar leken. Na de repetitie was een bestuursvergadering ingelast, dus Laura kon mij dit keer geen lift naar huis geven.

Gelukkig kon ik rekenen op Sheila, een klein vrouwtje van in de zestig in een joggingpak van oudroze badstof. Ze is weduwe en actief met een cursus fictie schrijven, zingen in een koor en dwarsfluit spelen. Wie denkt dat oudere Britten conservatief en bekrompen zijn, heeft deze Sheila nog niet ontmoet. In de auto praatten wij over het vertrek van de dirigent. Ze vertelde dit over de dirigent vóór Graig:
"Hij was een prima dirigent maar hij had een pedofilie-probleem."
Dit verstond ik niet direct, misschien ook omdat ik het niet zag aankomen. Dus ik vroeg: "huh, wat?"
"Hij werd gearresteerd omdat hij wat had met een jongen van 17 die tegen hem had gezegd dat hij 18 was. Dus toen moest hij weg bij de band. Later kwam dat wel nog goed omdat die jongen in een brief heeft toegegeven dat hij had gelogen dat hij 18 was. Maar er waren ook andere problemen want hij werkte ook bij een zwembad.
Misschien wil hij wel terugkomen nu Graig weg is. Ik mocht hem graag en hij is een goede dirigent, maar sommige leden hadden wel problemen met hem. Er spelen soms immers ook jonge jongens in de band."
Wat Sheila niet zag was dat mijn ogen in de loop van dit verhaal steeds groter werden. Ik heb haar geloof ik toch een beetje verkeerd ingeschat; het roze badstoffen pak heeft me zand in de ogen gestrooid.


2 opmerkingen:

  1. Hee suzan,

    Wat een verhaal zeg! Hoe moet je daar nu op reageren?! Inderdaad wel frapant dat je op basis van iemands uiterlijk interpreteert hoe deze persoon denkt terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Waarschijnlijk dacht je zelf ook dat je je niet heel erg door uiterlijk laat beïnvloeden,of niet?

    Fijn weekend!

    Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha wat een verhaal. Ik had jouw gezicht willen zien

    BeantwoordenVerwijderen