maandag 11 januari 2010

Aangezien het lunchtijd was, kookte Wlad spaghetti met tomatensaus en kaas

Het is misschien verrassend dat ik helemaal geen vertraging had vandaag. Op het vliegveld van Birmingham volgde ik eenvoudig de pijlen naar het treinstation en daar wachtte ik op de trein naar Wolverhampton - nadat ik eerst luttele minuten had doorgebracht bij de kaartjesautomaat, peinzend over de pincode van mijn creditcard (na twee pogingen had ik hem te pakken) en een Veggie Delite had gescoord bij de Subway ("with cheese and all veggies").

In Wolverhampton stonden Georgiana en haar partner Wlad mij op te wachten. De stad oogt vriendelijk maar niet bijzonder bezienswaardig; precies zoals ik mij al had voorgesteld op basis van Google Maps en de Lonely Planet. De afstand van het station naar Georgiana's flat is goed te belopen. Daar aangekomen heb ik uitgepakt en aangezien het lunchtijd was, kookte Wlad spaghetti met tomatensaus en kaas (voor mij zonder vlees). Dat ging er ondanks mijn eerdere lunch (de Veggie Delite) best in.

Nadat ik had getest of ik internetverbinding had in de flat (dat had ik) was het tijd voor de rondleiding door de stad, waarbij we vooral veel goedkope warenhuizen en kledingwinkels aandeden (Georgiana vertelde dat veel spullen in Engeland op dit moment goedkoper zijn dan in Roemeniƫ). Ondertussen was ik op zoek naar het derde deel van de Millennium-trilogie van Stieg Larsson ("The Girl Who Kicked the Hornets' Nest") maar dat bleek nog niet in paperback verkrijgbaar te zijn. Gelukkig heb ik nog een ander boek (kerstcadeautje van PinkBullets) bij me.

Nu zijn we aangekomen op de universiteit. Ik heb een werkplek gekregen en een toegangspas. Zometeen om vijf uur is er een verjaardagsborrel dus ik heb meteen geholpen maar even geholpen met ballonnen opblazen.






2 opmerkingen:

  1. Klinkt goed allemaal! Hier is het al dodelijk saai ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Ohne Aufethalt" in Wolverhampten!

    Toch leuk dat BBC Radio 1 voor jou speciaal "no limit" van 2unlimited draait.....

    BeantwoordenVerwijderen