zondag 10 januari 2010

Een tandenborstel is helemaal niet zo belangrijk want die verkopen ze in Engeland ook

Ik kijk naar de stapeltjes kleren op het bed en zucht eens diep. Inpakken is bij mij altijd laatste-moment-werk. Want de belangrijkste voorwerpen op de meeneemlijst zijn de spullen die je tot op het laatst nodig hebt: laptop, telefoon, tandenborstel... Hoewel, een tandenborstel is helemaal niet zo belangrijk want die verkopen ze in Engeland ook. Dat geldt eigenlijk voor 90% van de spullen die ik meeneem. Mijn paspoort is als enige echt belangrijk, samen met mijn computer natuurlijk.

En dus besteed ik niet al te veel tijd aan het inpakken van mijn tassen. In de plaats daarvan werk ik de verschillende todo-lijsten af die ik de afgelopen weken heb aangelegd: e-mails beantwoorden die gemarkeerd zijn met een sterretje, bestuurstaken afhandelen die ik overdraag aan mijn Philharmonie Gelre-collega's, en allerlei klusjes in en om het huis.

Zeker zo belangrijk was dat ik afgelopen week met een aantal vrienden nog snel een afspraak heb gemaakt: ik heb geluncht met Marijke, hardgelopen met Annemarie, gerefterd met Sally, samen met Marit en Katrien Erica helpen verhuizen, een biertje gedronken met collega's, diezelfde avond gegeten met Petra en Frank en gisteravond na het nieuwjaarsconcert in Vianen afscheid genomen van mijn muziekvrienden.

Eergisteren vond ik bij de post nog een kaart van mijn moeder en van mijn schoonmoeder. En van Jacolien kreeg ik een doosje met stroopwafels (drop eet ik op doktersadvies al maanden niet meer dus dat zal ik niet missen...).

Ik ben wel blij dat ik vrijdag nog even een extra tas heb bijgeboekt bij Ryanair. Ze dreigen op allerlei manieren dat je geen twee stuks handbagage mag meenemen en ik was nu juist van plan om naast mijn laptop-rugzak mijn klarinet mee te nemen als handbagage. Nu stop ik hem in een tas en check ik hem in samen met mijn backpack. Daardoor mag ik 30 kilo meenemen in plaats van 15 kilo. Ik hoef dus niet zuinig te zijn met inpakken.

1 opmerking:

  1. Je constatering wat betreft 'essentiƫle bagage' is helemaal waar, want alles is gewoon opnieuw te kopen. Maar, om de woorden van mijn broer te herhalen toen in Parijs al zijn spullen gejat bleken: het is toch wel fijn om gewoon je eigen onderbroeken bij je te hebben ;-)
    Goeie reis!

    BeantwoordenVerwijderen