donderdag 14 januari 2010

Er zijn zoveel smaken curry dat ik ze tijdens mijn verblijf hier niet allemaal zal kunnen proeven.

De plaatselijke supermarkt heet ASDA. Hij is op loopafstand van mijn huis en mijn werk. Deze winkel heeft een fanpagina op Facebook met als beschrijving "Asda, the most exciting place for all the Wolverhampton students". Nu zou je kunnen beargumenteren dat dat vooral iets zegt over Wolverhampton maar ik moet toegeven: vergeleken met ASDA is de Albert Heijn aan de Jacobslaan (met afstand de beste supermarkt van Nijmegen) een weinig beduidende buurtsuper.

ASDA is echt heel erg groot. Zo groot dat het onmogelijk is om na vijf minuten weer buiten te staan. Maar ook zo groot dat werkelijk alles wat je nodig hebt hier verkocht wordt. De schappen met brood zijn zo gigantisch dat ik werkelijk geen idee heb welk brood ik zal kopen. En je kunt hier alle soorten kaas kopen die je in Nederland ook hebt.

De grote hoeveelheid immigranten in deze regio zorgt ervoor dat ASDA eten verkoopt uit alle windstreken. Er zijn zoveel smaken curry dat ik ze tijdens mijn verblijf hier niet allemaal zal kunnen proeven. Een handige Engelse gewoonte is om op alle eetbare producten aan te geven of het geschikt is voor vegetariĆ«rs (zie de foto hieronder). Dat scheelt mij weer het lezen van de etiketten.

De afdeling cosmetica van ASDA verkoopt van elk badkamerproduct het merk dat ik gewend ben te gebruiken in Nederland. En natuurlijk 80 andere merken. Kortom: boodschappen doen is hier weinig exotisch maar wel heel gemakkelijk.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Suzan,

    Herkenbare dingen: lunch, fish&chips, ASDA. En dan heb je het schap van de bonen nog niet genoemd...
    Ik had die ervaring niet met de ASDA, maar met Sainsbury's (al zou ASDA best nog groter kunnen zijn) :-)

    Mooi dat het loopt en succes met alles ontdekken enzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou gek worden in zo'n grote super. maar het is natuurlijk wel handig. Trouwens leuk die foto's. Kunnen we zien waar je zit. Alleen die roze gang!!!! aahh
    groetjes Marielle

    BeantwoordenVerwijderen