dinsdag 12 januari 2010

Dit kantoor lijkt op alle kantoren waar ik in Nederland gewerkt heb

Zou elk NLP-lab in Europa precies hetzelfde zijn? Dit kantoor lijkt op alle kantoren waar ik in Nederland gewerkt heb. Er zijn computers en stekkerdozen, er hangen conferentieposters op de prikborden, niemand gebruikt de archiefkasten en op lange boekenplanken staan de conferentiebundels van Coling, ACL, SIGIR en LREC. Het is hier heerlijk warm maar in tegenstelling tot het Erasmusgebouw hebben we nauwelijks uitzicht.

Mijn werkplek is uitstekend in orde. Ik klapte gistermiddag mijn laptop open, verbond de snoertjes voor internet, monitor, muis en elektriciteit die op mijn bureau lagen en kon aan de slag. Vanmorgen heb ik de waterkoker, thee en een mok gevonden. Aan die levensbehoefte is dus ook voldaan.

Mijn kamergenoten zijn: Erin, een van de twee secretaresses en ook een van de enige twee Engelsen die hier werken; Naveed, een Pakistaanse promovendus die onlangs getrouwd is en ons al zijn bruiloftsfoto's heeft laten zien; en Lucia, een jonge 'senior lecturer' die hier pas vier maanden werkt. Op de kamer hiernaast zitten zes collega's en hier tegenover vier.

De meeste onderzoekers zijn promovendi dus de groep is relatief jong. De vrouwen zijn ruimschoots in de meerderheid. Ze komen uit Oost-Europa, Hongkong, Pakistan en BraziliĆ«. De hoogleraar (wel een man) is Prof. Mitkov. Erin beheert de agenda van Prof. Mitkov en heeft voor woensdagmiddag vijf uur een koffie-afspraak voor mij gepland. Lucia organiseert de seminars en heeft een door mij te geven presentatie ingepland op maandag 1 februari.

Jammergenoeg gaan niet veel mensen lunchen in de kantine; vandaag waren we maar met zijn drieĆ«n. Ik kon kiezen tussen fish & chips, jacket potato en vegetarische spaghetti bolognese. Aangezien ik de laatste twee gisteren al gegeten heb ben ik voor de fish & chips gegaan, die niet slecht was behalve dat de doperwtjes koud waren. Ik denk dat ik in de keuken van Georgiana ook maar even op zoek ga naar iets wat ik als broodtrommel kan gebruiken.

4 opmerkingen:

  1. Leuk om al je verhalen te lezen. Zo te horen loopt alles goed en maken de mensen je werkplek wel kleurrijk, van de inrichting moet je 't niet hebben.

    veel plezier!

    groeten, Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Suzan!
    Goed om te lezen dat je bent aangekomen door alle sneeuwstormen heen! In Berlijn was het ook behoorlijk koud, maar zeker mooi! Heel erg veel succes en plezier in het pitoreske Wolverhampton ;)
    Groetjes Sally

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Suzan!
    Goed te horen dat je goed bent aangekomen en leuk bent ontvangen in Wolverhampton! Had er nog nooit van gehoord, maar zie dat het dicht bij Birmingham ligt. Jammer dat ik je afgelopen zaterdag niet meer heb gezien.. Ik wens je heel veel plezier en succes daar! Leuk dat we je belevenissen zo kunnen volgen!
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een hoop verhaaltjes, leuk! Maarreh... "niemand gebruikt de archiefkasten"? Dat vind ik niet zo herkenbaar. De mijne puilt in elk geval uit.

    Oh, en nog bedankt voor die leuke discussie op Pinkbullets! Helaas delf je toch echt het onderspit, ondanks je halfslachtige poging om de kwaliteiten van het Guus Meeuwis-jongetje nog eens onder de aandacht te brengen... Overigens heb ik massa's cassette- en video-bandjes waarop ik liedjes zing zonder ze te begrijpen, dus zo heel bijzonder is dat nou ook weer niet...

    Fijne tijd daar! Vrijdag was gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen