donderdag 8 april 2010

Vandaag deel twee van mijn slotweek-overpeinzingen: wat ga ik missen als ik terug ben in Nederland?

Vandaag deel twee van mijn slotweek-overpeinzingen: wat ga ik missen als ik terug ben in Nederland?
  • Dat luxe-artikelen in de supermarkt zo lekker goedkoop zijn. Aardbeien in maart bijvoorbeeld, maar ook geïmporteerde kazen zoals Port Salut en Grana Pardano.
  • Lange werkdagen kunnen maken omdat ik 's avonds toch geen verplichtingen heb en bovendien lekker kunnen doorwerken omdat ik bijzonder weinig vergaderingen met collega's heb.
  • Fish & Chips. Ik heb mezelf toegestaan om dit één keer per week te eten (op woensdagmiddag). Gelukkig serveert de Refter op vrijdag ook traditiegetrouw gepaneerde witvis. (In plaats van ketchup eten veel mensen hier trouwens 'bruine saus' van HP: ketchup met azijn.)
  • Goede curry. ASDA verkoopt heel veel smaken curry en ik heb mijn favorieten inmiddels ontdekt: Mild Curry van Patak's (klik hier voor een goed recept) en Korma van het ASDA-huismerk (klik hier voor een goed recept). Die eerste is de curry die Paul en ik in Nederland ook regelmatig eten (Albert Heijn heeft blijkbaar van alle currysmaken mijn favoriet geïmporteerd).
  • Mijn heerlijk comfortabele bed met het perfecte warme dekbed. Een beter matras kunnen we thuis ook wel een keer aanschaffen maar een dekbed met ganzenveren zal er nooit van komen. Nu heb ik toch drie maanden kunnen genieten van dit comfort.
  • Op vijf minuten lopen van mijn werk wonen. Al mag ik in Nijmegen ook niet klagen: daar fiets ik in een kwartier naar mijn werk.
  • De Costa coffee corners (de Engelse Starbucks) die in ieder gehucht te vinden zijn, en ook op de campus. Elke dag haal ik na de lunch een cappuccino. De eerste twee weken nog een kleine maar inmiddels een regular, en sinds vorige week in mijn mooie koffiebeker.
  • Salt and Vinegar chips in portieverpakkingen. Ik ben geen chipsmonster zoals Paul maar vind chips wel erg lekker, vooral in het weekend na het hardlopen als ik weet dat ik voorlopig nog geen eten ga koken. In een Engelse zak chips uit de supermarkt zitten altijd zes of twaalf kleine zakjes chips. Die bevatten precies de juiste hoeveelheid voor na het hardlopen of als aanvulling op een sandwich-lunch.
  • En natuurlijk mijn collega's en muziekvrienden. Daarover later meer.




    2 opmerkingen:

    1. Wat is de tijd toch snel gegaan he! Je bent alweer bijna terug!

      BeantwoordenVerwijderen
    2. o,o niet te veel gaan missen. Je komt toch wel terug? Gelukkig heb je hier ook veel Wat dacht je van Paul, Konijn Mieke,je klusjes in jullie huisje, je fan-tas-tische schoonmama hihi. etc. etc.
      Kijk uit naar je volgende overpeinzingen. Fijne week nog!
      xxx

      BeantwoordenVerwijderen